“Mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh.”

Episcopia Ortodoxă Română a Italiei

Centrul de Pelerinaje Sfinții Apostoli Petru și Pavel

Pelerinaj Trieste- Elada 2019

Aducen astăzi mulțumiri Bunului Dumnezeu care ne-a ajutat, ca în pace și cu deosebită bucurie să reușim, în acest an, să facem Pelerinajul pe urmele Sfinților, din pământul Eladei.

Am început pelerinajul nostru Duminică 23 Septembrie 2019, plecând cu autocarul din Trieste la Bergamo și apoi cu avionul la Atena. Ajungând la Atena ne-a întâmpinat ghidul nostru, doamna preoteasă Carmen Ana Maria Voicescu și am început drumul nostru, călcând pe urmele Sfinților, începând cu Sfântul Nectarie din insula Eghina, închinându-ne la Biserica unde se află Sfintele lui Moaște și rugându-ne Sfântului, făcând Acatistul său. Apoi, în ziua a doua am participat la Sf. Liturghie, în Mănăstirea Bunei Vestiri, acolo unde se află Moaștele întregi ale Sfântului Efrem cel Nou de la Nea Macri și ne-am continuat drumul vizitând Acropolele, cu locul în care a predicat Sf. Ap. Pavel atenienilor. După am mers la Milesi, la Mănăstirea cu Hramul Schimbării la Față, acolo unde este ctitoria Sf. Cuvios Porfirie, canonizat în anul 2013, continuând drumul spre insula Evia și ne-am oprit la Mănăstirea Panaghia Macrimali, la Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului,  la Capul Sf. Ierarh Partenie și o parte din capul Sfintei Paraschevi Romana. Ne-am îndreptat apoi spre localitatea Nea Procopi, unde în Biserica centrală se află Moaștele întregi ale Sf. Ioan Rusul, la care noi ne-am închinat seara și am slujit Sfânta Liturghie, a doua zi, miercuri dimineața. Apoi am mers să ne închinăm la Mănăstirea Sf. Cuv. David, copilul Înaintemergătorului, la parte  din Sfintele sale moaște și la mormântul Sf. Iacov Tsaliki, canonizat în anul 2017 și în chilia unde a adormit, trecând la Domnul. Ne-am îndreptat apoi spre Mănăstirea Kato Xenia, unde se află Icoana Făcătoare de minuni a Maicii Domnului, care a venit aici pe mare, într-un coș, și unde se află și o parte din Brâul Maicii Domnului, dăruit de Părinții din Mănăstirea Vatoped, din Muntele Athos, la care ne-am închinat. Am ajuns seara în orașul Kalambaca, de la poalele Meteorelor, unde, în ziua următoare am participat la Sfânta Liturghie, la Paraclisul Bisericii Sfintei Treimi din Kalambaca, împărtășindu-ne și continuându-ne pelerinajul în Coplexul Meteore, la Mănăstirea Sfântului Ștefan, unde ne-am închinat la parte din capul Sfântului Haralambie și apoi la Mănăstirea Sf. Varvara, închinându-ne la părticele din Moaștele Sfintei Varvara și ale Sfinților Ciprian și Iustina. Ne-am îndreptat apoi spre insula Kerkira sau Corfu, unde la Biserica Mitropolitană ne-am închinat la Moaștele întregi ale Sf. Teodora împărăteasa Bizanțului și apoi la Biserica unde se află Moaștele întregi (lipsește doar antebrațul mâinii stângi) ale Sf. Ierarh Spiridon, la care ne-am închinat. Apoi am mers și ne-am închinat la Mănăstirea Sfintei Paraschevi, din satul Kinopiastes, unde se află Icoana Făcătoare de minuni a Sfintei și mâna ei dreaptă, alături de o mică parte din mâna Sf. Cuv. Iosif cel Sfințit.

Vineri 27 Septembrie am plecat din Corfu spre Insula Lefcada, de unde am luat vaporul pentru insula Kefalonia, pe care am străbătut-o până am ajuns la Mănăstirea Noul Ierusalim, care adăpostește Moaștele întregi ale Sfântului Gherasim, izbăvitorul de demoni, la care ne-am închinat, urmând pelerinajul spre satul Marcopulos, la Biserica unde se află Icoana Făcătoare de minuni a Maicii Domnului, la care vin în fiecare an șerpii, între 6-15 august. După aceea am mers în satul Pastra, în Biserica unde se află Icoana Făcătoare de minuni a Maicii Domnului, la care înfloresc crinii, în fiecare Ajun al Adormirii Maicii Domnului, la care ne-am închinat.

Sâmbătă am plecat din Kefalonia la Patra, unde ne-am închinat la Moaștele- Capul Sfântului Andrei și o parte din Crucea pe care el a fost răstignit, din catedrala cea mai mare a Greciei la ora actuală, iar după aceea mergând spre Aeroport, ne-am oprit și la Mănăstirea Megaspileo, cea mai veche mănăstire din Elada și a doua din Ortodoxie, după Mănăstirea Sinai, ca să ne închinăm la Icoana Făcătoare de Minuni a Maicii Domnului făcută de Sf. Ap. și Ev. Luca, din ceară și mastică, în peștera în care a fost descoperită această icoană dar și la Moaștele celor peste 70 de Sfinți, din Paraclisul Mînăstirii. Am plecat sâmbătă seara, cu nostalgie din Atena și am ajuns cu bine Duminică dimineața la Trieste, unde slujind Sfânta Liturghie, am mulțumit Domnului, Maicii Sale Preasfinte și tuturor Sfinților, cărora ne-a învrednicit Bunul Dumnezeu să ne închinăm!